پژوهشکده اخلاق و معنویت

نظریه های کلاسیک شناختی-تحولی در رشد اخلاقی

نویسندگان: حسین دیبا، حسن بوسلیکی، حسین مرادی

نظریه های کلاسیک شناختی-تحولی در رشد اخلاقی

موضوع: تربیتی

----

ناشر: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

 تهیه: پژوهشکدۀ اخلاق و معنویت

 نوبت چاپ: اول-پاییز ۱۳۹8

تربیت نسل جدید، تنها منحصر به سازگارکردن آنها با هنجارهای موجود (جامعه پذیری) نیست؛ ارتقا و شکوفاسازی استعدادهای اخلاقی آنان هم بخشی از وظایف هر نسل در قبال نسل بعدی است. اقدام به تربیت، بدون بهره مندی از بینش و مهارت لازم، چه بسا آسیب هایی در نسل جدید پدید می آورد که حتی با هزینه های سنگین جبران شدنی نیست تا جایی که برخی اندیشمندان عرصه تربیت، والدین و مربیان را دعوت به ترک تربیت می کنند؛ از این رو فراهم آوردن دانش و مهارت لازم برای ایفای نقش تربیتی، علاوه بر اینکه باید بخشی از دغدغه زندگی روزمره ما باشد، نباید تحت الشعاع نگرانی های ملموس تر اقتصادی، امنیتی و سیاسی قرار گیرد.

این اثر در پی آن است که بخشی از مبانی روان شناختی تربیت اخلاقی را مرور کند.

 کتاب  نظریه های کلاسیک شناختی-تحولی در رشد اخلاقی، بیست‌وهشتمین عنوان از آثار مکتوب پژوهشکدۀ اخلاق و معنویت و ششمین کتاب از آثار گروه تربیتِ این پژوهشکده می‌باشد که در 488 صفحه و با قطع رقعی چاپ شده و شامل سه فصل به شرح زیر است:

  1. درآمدی بر نظریه های رشد اخلاقی؛
  2. نظریه رشد اخلاقی ژان پیاژه؛
  3. نظریه رشد اخلاقی کلبرگ.
منبع:

تاریخ خبر: 1398/10/8 يكشنبه
تعداد بازدید کل: 327 تعداد بازدید امروز: 3
 
امتیاز دهی
 
 


پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 328
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مرکز اخلاق و تربیت اسلامی
مجری سایت : شرکت سیگما